Dag 15 t/m 19

VERSLAG VAN HET VERBLIJF IN MIAMI:

Dag 19. Vandaag weer rustig aan gedaan. We begonnen met een bezoek aan het Miami Zoo. En wat was het weer warm. Door de warmte ben je echt zo loom, moe, zat. De zoo rondlopen en schaduw en af en toe een mist douche. Vele mooie dieren gezien.

Na 3 uurtjes te hebben gewandeld was het wel weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Daar weer een verfrissende duik genomen en even bijkomen. Daarna weer opfrissen en op weg naar de Dolphin Mall. Omdat we daar nu eerder waren, hadden we tijd om te schoppen. Maar in 3 uurtjes heb je nog niet alles gezien, zo groot is de mall. Aan het eind nog geborreld in de Mall en het was druk. De tv's stonden aan omdat Miami Heat weer tegen de Spurs speelden. De finals game 6 was het en het werd gehouden in Miami Arena American Airlines.

Terug naar het hotel en kijken of ik de blog bij kon werken. De verbinding balt soms weg en het is niet erg vlot. De foto' s laad ik morgen in de hoop dat het vlotter gaat.

Dag 18. Vandaag gingen we naar het strand aan Ocean Drive. We waren op het Nikki beach. Dit is een wat rustiger gedeelte van de beach en het parkeren is hier makkelijker. Het water was heerlijk en de zon was heet. Na het afspoelen gingen we opdrogen en even eten bij een strandtentje. Daarna gingen we verder touren met de auto op Ocean Drive. We vonden een parkeerplaats en gingen te voet verder. Daar zijn we door het Lummus park. Een park waar mensen fietsen, skaten, wandelen. Ht was niet zo gek dat het rustig was, want het was erg warm. We hebben geen last van muggen gehad, ondanks de berichten over de muggen in Florida.

Daarna zijn we zelf nog naar het Holocaust Memorial gegaan. Dit was eeg indrukwekkend. Daarna vervolgden we onze weg terug naar het hotel. Onderweg gingen we nog even wat boodschapjes doen. Toen zag ik dat ze kleine een persoons ijsjes hadden van o.a. Ben en jerry. Ook heerlijke mint ijs. Maar ja, we moesten nog 20 minuten terug rijden naar huis. We hadden ook geen lepeltjes bij ons. Jammer.....toen gingen we bij het fruit kijken....wat zag ik daar?? Per stuk verpakte lepels en vorken. Yes! Ijsje meenemen en buiten opeten :)

Aangekomen bij het hotel zijn we lekker gaan zwemmen. Afkoelen was wel nodig. Elke keer als we de auto instapten, verbrandden we ons aan van alles.
Na het zwemmen opfrissen, even eten en dan naar de Dolphin Mall. Toen we aankwamen zagen we al snel dat we tijd tekort hadden. Echt een aanrader om te bezoeken. Er is niks te vergelijken met in Nederland....zo groot. We weten nu wat we de volgende dag weer gaan bezoeken.

Dag 17. We begonnen vandaag met het tweede deel van de sight seeing tour. We bezochten onder andere coral gabes, coconut grove en little havana. Little havana is echt een cubaanse wijk. Ook hebben we gezien hoe sigaren met de hand gemaakt werden. Ik heb ook geleerd dat de bladeren in de sigaren hetzelfde zijn, maar het blad aan de buitenkant voor de sterkte zorgt. Hoe donkerder de buitenkant, hoe sterker de sigaar.

Toen we terug waren zijn we bij Bayside Market wat gaan eten. Daarna hebben we de Thriller gepakt. Dit is een high speed catamaran. Deze bracht ons de zee op, scheurde langs de kust en ging onder andere ook langs de celebs villa's. Af en toe de golven van een voorbij gaande boot pakken om nig even echte te stuiteren.

Toen zijn we terug gegaan naar het hotel. Even een frisse duik nemen. Het was vandaag nog warmer dan gisteren. En dat ondanks de wolkjes en het regenbuitje. Na het zwemmen, opfrissen en bij Bayside Market uit eten gegaan. Daarna gingen we naar het American Airlines Arena gegaan. De thuisbasis van de Miami Heat basketbalteam. Het was de finals game 5 tegen San Antionio Spurs. Ze speelden uit en daarom was het stadion open. Op grote schermen werd de wedstrijd gevolgt en er werd gezorgt voor engertainment in de zaal. Het was erg uniek om dit mee te maken. Zo een grote arena en al die enthousiaste mensen. http://www.nba.com/spurs/gameday/130616

Dag 16. Vandaag rustig aan gedaan. Ontbijtje genomen en tickets geboekt voor de Sight seeing Miami Bus. Vandaag namen de de route naar South Beach. Het is een hop on hop off bus, dus we waren bij Lincoln Road uitgestapt. Daar zijn we over de Lincoln Road Mall gewandeld. Het was helder weer en weer erg warm. Lopen is gezellig maar wel als het mogelijk is in de schaduw. Even op een terrasje was gegeten en weer terug naar een opstap plaats van de bus. We reden toen weer door totdat we terug waren bij het beginpunt.  Tijdens de route veel gezien. Holocaust Monument, jacht van Usher, meer sterren villa's en nog veel meer. Art deco district was interessant. Ook leuk was de Bubba Gump store. Van de film Forrest Gump.

Toen we terug waren zijn we de Bayside Market opgeweest. Gelukkig overdekt winkelstraatje.
Morgen het tweede deel van de route doen met de bus.

Dag 15. Vroeg inpakken en op weg naar Miami. Voordat we naar het hotel gingen, gingen we eerst bezienswaardigheden opzoeken. We bezochten o.a. het Biltmore hotel. Het Biltmore Hotel in Coral Gables is een luxehotel dat zijn deuren opende in 1926. Op dat moment was het hotel het hoogste gebouw van Miami. In zijn hoogdagen trok het hotel beroemdheden aan als Al Capone en Judy Garland. Het mooie gebouw staat geklasseerd als ‘national historic landmark’.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog deed het hotel, na een korte periode van verval, dienst als ziekenhuis. Daarna was het nog even een campus van de Universiteit van Miami. In 1987 werd het gebouw weer een hotel. Het hotelzwembad is het grootste van de Verenigde Staten. In de jaren’30 vestige Johny Weissmuller (de eerste ‘Tarzan’) er een zwemrecord.

Daarna gingen we naar het Venetian Pool. Daarna bezochten we het Vizcaya Museum and Garden.
James Deering was in het begin van de 20e eeuw een schatrijke industrieel. Maar hoe rijk ook, Deering kon niet bogen op een rijke familiegeschiedenis met bijbehorende oude huizen, zoals veel industriĆ«len in Europa. En dus bouwde hij zelf maar zo’n oud landhuis in Italiaanse renaissancestijl. Het huis, met 34 kamers, ligt rond een binnentuin en was klaar in 1916. Het ligt prachtig aan Biscayne Bay, waarvan Deering vond dat het wel iets had van de Golf van Biskaje (vandaar de naam Vizcaya).

Toen was het tijd om richting het hotel te gaan. Een heel verschil met het vorige hotel. Het is heel simpel. Maar ja, het is alleen om te slapen. Nadat we hadden gegeten 's avonds, begon het weer te onweren. Prachtige flitsen, zelfs de flitsen horizontaal. Heel vreemd, geen donder.

PLANNING VERBLIJF IN MIAMI

Dag 15:vrijdag 14-6 New Yorker Boutique Hotel
Rijden naar Miami
Bayside Marketplace

Dag 16:zaterdag 15-6 New Yorker Boutique Hotel

Ocean Drive
Sunset Cruise

Dag 17:zondag 16-6 New Yorker Boutique Hotel

Sawgrass Mills
Holocaust Memorial

Dag 18:maandag 17-6 New Yorker Boutique Hotel

Speedboot

Dag 19:dinsdag 18-6 New Yorker Boutique Hotel