Dag 12 t/m 14

VERSLAG VAN HET VERBLIJF IN KEY LARGO:

Dag 14. Wederom de wekker vroeg, want we gingen naar Key West. Ik was even vergeten dat het toch nog 3 uurtjes rijden was daar naartoe. Ach, gezellig roadtrip maken. De omgeving was echt prachtig. De zee werd ook steeds blauwer naarmate we de Keys verder afgingen. We kwamen ook langs of op de Overseas highwhay. Er was een oud deel te zien en we reden op een nieuwer gedeelte. Het is een soort van Afsluitduik.

Eindelijk op plaats van bestemming. Daar hebben we eerst een oud fort bekeken, wat vroeger de uitkijktoren was. Het heet de West Martello Tower.

Daarna zijn de naar de Butterfly Garden gegaan. Dat was ongelovelijk. De vlinders vlogen je gewoon om de oren. Ze vlogen rond alsof er niemand was. Het waren er ook zoveel. http://www.keywestbutterfly.com/

Daarna zijn we lekker rond gaan touren in Key West. Zo hebben we nog verschillende dingen gezien.
Zoals de vuurtoren, verschillende monumenten en zijn we op het meest zuidelijkste puntje van de Keys geweest.

Toen was het tijd om weer terug te rijden. Toen we terug waren hebben we nog een duik genomen in het zwembad. Ook hebben we de zonsondergang gezien bij het strandje.

Dag 13. De wekker ging weer vroeg, half 7. We gingen met een boottocht mee in het John Pennekamp State Park. Het was een glazen bodem boot. We vaarden uit naar het koraalreef. Het water zag er in het begin groen uit, maar was erg helder. Naarmate we verder de zee op kwamen werd het water steeds blauwer. Met name wanneer er een zandbodem was, was de zee licht blauw van kleur. Tijdens de bootrit zagen we nog en klein groepje dolfijnen. Daar waren we helaas snel voorbij. Ze hadden geen zin om even te blijven hangen en spelen. Toen we aankwamen dobberde de boot rond en werd het een en ander uitgelegd, over wat je allemaal zag. Tijdens de rit terug zag de lucht er donker uit. We kwamen aan en het regende. Beetje jammer, want we zouden over anderhalf uur gaan snorkelen op een ander gebied bij van de reefs.

Even terug gegaan naar het hotel en daar even gegeten. Toen weer terug naar het park en maar naar de incheck balie gaan. Het snorkelen ging gewoon door. De lucht was ook al wat opgeklaard. We gingen met de boot weer de zee op tot punt van bestemming. Daar mochten we te water en langs en over het reef zwemmen. Je mocht niks aanraken, staan of meenemen, omdat het een beschermd gebied is. Toen het tijd was om weer terug te gaan begon het weer te regenen. We hebben zeker geluk gehad dat we dat niet tijdens het snorkelen hadden. We hebben vele soorten vissen gezien. Het water was ook heerlijk en helder.

Nu zit ik aan het begin van de gang de blog te schrijven, omdat om een of andere reden we in de kamer maar geen verbinding krijgen. We moesten een nummer bellen, bleken de telefoons het ook niet te doen. Daar kwamen we gister avond achter. We belden bij de balie voor ontbijt en moesten later terug bellen wanneer we de Ipad bij de hand hadden. Dan zouden wat instellingen veranderd worden....hmmm...Ik zit wel even in de hal.

Het is heel grappig om te zien hoe de populatie verschilt per stadje waar we zijn. In Tampa was het hotel voornamelijk gevuld met donkere Amerikanen. De luide en wilde die je wel eens op tv ziet. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Terwijl in andere hotels je echt toeristen tegen komt of andere Amerikanen.

We zien en beleven zo veel op een dag, dat we de helft vergeten op te schrijven. :p

Dag 12. We gingen vroeg op. Vandaag stond een langere autorit voor de boeg. De totale rit duurde ongeveer drie en een half uur. Maar dat deden we niet in een keer. We reden richting de Everglades. Tamiami Train was de weg die we volgden. We reden eerst richting Everglades City. Daar zijn we met een airboat door de Everglades gegaan. Daarna vervolgden we onze rit. Het is een lang pad door de Everglades.

Uiteindelijk kwamen we aan in de Hampton. Even lekker luieren bij het zwembad en daarna boodschapjes doen. Gezellig op het terrasje voor kamer gegeten. Daarna gingen we naar het strandje. Daar zagen we helaas geen zonsondergang door de bewolking. Maar we zagen we vele onweers flitsen. We merkten al snel dat er erg veel muggen waren op het strandje. Even inspuiten dus. Het enige wat ik niet had ingespoten, was mijn rug. Ik had geen open rug of zo...maar ik zat lekker achterover in de ligstoel. Het begon op een gegeven moment wel heel erg te jeuken op mijn rug. Tegen Leo gezegd dat ik terug naar binnen ging. Blouse uit gedaan.....het resultaat is te zien! Denk wel 15 beten.

PLANNING VERBLIJF IN KEY LARGO
 Dag 12:dinsdag 11-6 Hampton Inn
Rijden naar Key Largo
Everglades National Park
Diverse airboats een rondvaart maken

Dag 13:woensdag 12-6 Hampton Inn
Coral Reef Park
Glass-Bottomed-Boat Cruise

Dag 14:donderdag 13-6 Hampton Inn
Trip naar Key West
Ghost Tour Haunted Audubon House (Key West)