Dag 9 t/m 10

VERSLAG VAN HET VERBLIJF IN SARASOTA/SIESTA KEY:

Dag 10. Vandaag lekker een rustig dagje. Na het ontbijten naar Siesta Keys gegaan. Was maar 5 minuutjes rijden. Siesta Keys schijnt een van de mooie stranden de hebben, inderdaad. Het zand is zo fijn en wit.....erg bijzonder. Het lijkt wel bijna samengesperst, want het stuift ook niet. Perfect zand om een zandkasteel te bouwen, zei Leo. Helaas hadden we geen schepje bij ons. Ook het water was erg aangenaam. Er stond een licht briesje, wat dus erg gevaarlijk was.

We gingen terug naar het hotel om te lunchen. Het was rond half 2. Toen begonnen we al te merken dat we verbrand waren. Door het lichte zand en de wind merkte je het jiet zo. Verbrand in 3 uurtjes strand. We namen nog een duik in het zwembad om af te koelen voor de lunch. Na de lunch gingen we weer richting Siesta Keys, de rest van de omgeving verkennen. Een stap buiten de auto......ouchhhh warmmmm. Snel winkeltjes binnen gelopen en op de terug weg naar de auto heerlijk ijsje gegeten. Home made....was een succes. Bij terugkomst even de onderwatercamera uitgeprobeerd in het zwembad. Doet het prima.

Even wat gegeten in het hotel, gedouched en we gingen 's avonds weer richting het strand. Elke zondag voor zonsondergang is er een drum circle op het strand. Ze spelen op troms en er wordt gedanst. Er hing een gezellige sfeer op het strand en het was lekker druk. Helaas door de bewolking wel de zond omlaag zien gaan, maar zien verdwijnen achter de wolken.

Dag 9. Vandaag uitgechecked bij Tampa en we gingen op weg naar St. Petersburg. Daar namen we een bezoek aan het Dali museum. Hier gaven ze ook een rondleiding en vertelde over de schilderijen. Hierdoor werd het een stuk interessanter. Je zag nu dingen die je anders niet zou zien. Sommige schilderijen waren erg mooi, maar ook groot.

Daarna vervolgden we onze weg naar Sarasota. Onderweg kwamen we over de Skywhay Bridge. Erg indrukwekkend. Het was net een grote attractie. Zo groot, maar ook hoog als die brug was. Het zonnetje scheen en het was erg warm. We verlangde naar de airco toen we een tussenstop op de pier bij de brug hielden. We waren de pier nog niet af of het begon ineens heel hard te regenen. Weer stapvoets op de snelweg gereden.

Aangekomen bij het hotel scheen het zonnetje weer. De kamer is erg goed. Het wordt steeds groter. Nu een complete woonkamer, slaapkamer en badkamer. In de woonkamer ook een volledige keuken. Eventjes boodschappen doen en dan terug naar het hotel en zwemmen! Awwww niet dus. We kwamen de supermarkt uit en het regende weer hard. Toen we teurg bij het hotel waren regende het nog steeds en ja, daarna ook onweer. Ik ben allang blij dat we innieder geval al binnen zijn en niet meer onderweg :)

Straks plannen maken voor morgen.

PLANNING VERBLIJF IN SARASOTA/SIESTA KEY

Dag 9:zaterdag 8-6 Hibiscus Suites Inn
We checken uit bij Tampa en rijden richting St. Petersburg. Daar het Dali Museum bekijken. Onderweg over de Sunshine Skyway Bridge. Zeker even stoppen langs de kant, fishing points.

Rijden naar Sarasota

Dag 10:zondag 9-6 Hibiscus Suites Inn
Siesta Key Free Ride
Strand-dag
Robin Hood Rentals
Drum Circle

1. Wij hopen dat het weer voor jullie snel beter wordt, wel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen,
    mvg Mariska

2. Vandaag zonnig en warm. In de middag een buitje gehad maar dat mag de pret niet bederven. ;)

3. Heeee dit is ook nog een goede tip!!
    Zit in Sarasota!
    Groetjes Hylke ( Floridaforum)